araba resimleri - modifiyeli araba resimleri
Vakit darlığından ötürü mecburen ara verdik... Biraz daha böyle sürecek diye tahmin ediyorum...Kendinize iyi bakın...
Seat , yeni Ibiza ' nın gelmiş geçmiş en ateşli Cupra versiyonunun satışlarına başladı...
Şahsen özellikle yeni Cupra ' yı bazı açılardan verdiği pozlarda çok çekici bulurken , kimi talihsiz karelerde cidden hiç beğenmediğimi itiraf etmek isterim. Bilhassa yeni direksiyon tasarımı beni bir miktar itiyor bile diyebilirim.
Tüm fikirlerim , kaputun altında yatan 1.400.-cc hacmindeki yüksek teknolojili muhteşem TSI motor ve ona hükmeden 7 ileri DSG şanzımanı aklıma getirdiğimde tamamen değişiyor.
Hem turbo hem de supercharger beslemeli olan bu "karamürsel sepeti" , Golf GT ' den de tanıdığımız bir ufaklık. Ama Golf ' ten farklı olarak bu motor yeni Seat Ibiza Cupra ' da 180.-hp güç üretiyor...
Her geçen gün güçleri ve dolayısı ile kabiliyetleri ciddi şekilde artan "hothatch" sınıfı , yani ufak ama sportif otomobiller arasında yeni Ibiza Cupra ' nın çok ciddi rakipleri var ;


Ünlü aristokrat Aston Martin , kendisinden beklenmeyecek bir hamle yaptı ve minik bir şehir otomobili tasarlamaya başladı...

Sonunda objektiflerin karşısına geçen yeni X1 , Avrupa ' da şimdilik sadece dizel motorlar ile satılacak. Üstelik daha çarpıcı bir konu daha var ki o da , X1 için iki farklı sürüş paketi olması. Bu iki sürüş paketinde arkadan itişli sDrive ve 4 tekerlekten çekişli xDrive seçenekleri mevcut.
X1 böyle bir görsellik ve ebatlarla üretildiğine göre , ben şimdiden yeni X3 ' ün ne menem birşey olacağını merak etmeye başladım...
Artık zamanı gelmişti...
Ama yine , eski modelde de olduğu gibi , ön kapıların dikiz aynaları ve A sütunu ile birleştiği bölgede göze hoş gelmeyen açılar mevcut.. Ya da en azından benim gözüme hoş gelmiyor...


Tıpkı sedan versiyonunda olduğu gibi , bu konsept hatchback ' in de 240.-hp gücünde olacağını tahmin etmek zor değil...
Honda S2000...
Honda Civic Type R...

Honda NSX...
Bu "çok özel" otomobil hakkında kısa birşeyler yazmak geldi içimden...
2005 yılında üretim bantlarına veda eden NSX ' ler , standart versiyonda kullanılan 3.000.-cc hacmindeki atmosferik beslemeli ve VTEC teknoloji V6 motorundan 250.-hp güç ve 288.-nm tork üretiyor. Ortadan motorlu ve arkadan itişli bu mükemmel spor otomobil , yaklaşık 1.230.-kg ağırlığındaki ultra hafif gövdesi sayesinde oldukça kıvrak ve atak olmayı başarabiliyor. Üstelik yakıt tüketimi de , düşük gövde ağırlığı ve aerodinamik özellikleri sayesinde bu sınıf bir otomobilden beklenmeyecek derecede düşük.
Hemen her Honda modelinin olduğu gibi NSX ' in de yüksek ateşli bir Type R versiyonu tabii ki var...
Artık hepimiz sabırsızlıkla , yeniden yaratılan ve "spor otomobiller arenası"na yine bomba gibi düşeceğine emin olduğumuz yeni NSX ' i bekliyoruz...
Bence enfes bir kare...
Yeni Megane Sedan ilk bakışta bana biraz Citroen C5 ' i andırdı sanki...
Ön tarafta oturanlar için tavan eğimi , geniş bir baş mesafesi bırakıyor. Ama sanırım arka taraftaki yolcuların baş mesafesi , bir miktar alçalarak gelen tavan yüzünden biraz daha kısa olacak.
Ne olursa olsun yeni Megane Sedan , iç mekan ferahlığı konusunda yine sınıf lideri olacak gibi görünüyor...


Şimdi beklenen gelişme olan üstü açık 370Z , yani 370Z Roadster piyasaya çıkıyor ;
Yeni kasada kullanılan motorun hacmi artık 3.700.-cc ve yarattığı güç de 332.-hp ' e yükselmiş. Önden motorlu ve arkadan itişli yapı temeli değişmezken , süspansiyon ve şanzımanda yaratılan farklar aracı bambaşka bir havaya sokmuş.
Eskisinin o köşeli ve maçok havasının bu denli yumuşatılması belki bazılarının hoşuna gitmeyebilir ama artık kalçalarının çok daha seksi göründüğü inkar edilemez bir gerçek... :)

350Z ' de olduğu gibi yine atmosferik beslemeli V6 bir motora sahip olan yeni 370Z Roadster , 6 ileri düz veya direksiyondan da kumanda edilebilen 7 ileri otomatik şanzıman seçenekleri ile satın alınabiliyor...
Hem görsel hem de mekanik olarak oldukça değiştirilen Nismo , 370.-hp gücünde. Güçte aşırı bir artış olmaması sizi sakın yanıltmasın , şanzıman , diferansiyel ve süspansiyon tamamen Nismo parçaları ile modifiye edilmiş.
Göreceli olarak "şık" kabul edilebilecek yeni gövde kiti bir yana , teknik kabiliyetlerindeki değişim Nismo 370Z ' yi bence çok ama çok özel kılmaya yetiyor...
Nismo 370Z ' deki tek şanzıman seçeneği olan 6 ileri manuel şanzıman da tabii ki Nismo tarafından geliştirilmiş oldukça özel bir şanzıman...